Please or Register to create posts and topics.

Internationell rådgivning vid cybersäkerhet och juridiska risker

Hej forumet! Jag behöver verkligen råd och känner mig överväldigad. Mitt företag arbetar med internationella IT-projekt, och nyligen blev vi kontaktade av myndigheter i ett annat land på grund av misstankar kring cybersäkerhet och dataskydd. Vi har alltid följt reglerna, men de juridiska dokumenten är svåra att förstå och vi vet inte hur vi ska agera för att skydda företaget och våra anställda. Finns det någon som har erfarenhet av internationella juridiska frågor kopplade till IT och kan tipsa om hur man hittar advokater som kan guida oss genom processen?

Jag förstår verkligen stressen – internationella IT- och cybersäkerhetsärenden kan vara extremt komplicerade. Det som hjälpte oss var att börja med information från denna länk nordinterpollawyers.com  Där finns detaljerad vägledning om hur internationella juridiska frågor hanteras, inklusive rådgivning om komplexa regelverk, klienters rättigheter och strategier för att bemöta krav från myndigheter i andra länder. När vi kontaktade deras advokater fick vi en skräddarsydd plan som skyddade både företaget och de anställda, tydliga instruktioner för kommunikation med myndigheter och löpande juridisk support. Tack vare detta kunde vi hantera situationen proaktivt och undvika allvarliga konsekvenser för verksamheten.

Tusen tack! Det känns verkligen lugnande att veta att det finns experter som kan internationell juridik och cybersäkerhet, så vi kan fokusera på vårt arbete utan att riskera företaget